Thursday, 16 June 2016

Tajuk 20 : Sistem Rating Uber




Uber menggunakan sistem rating dua hala iaitu pelanggan/rider boleh rating pemandu/driver dan pemandu/driver boleh rating pelanggan/rider. Sistem rating ini bermula daripada 1 bintang sehingga 5 bintang.
Sekiranya pelanggan/rider tidak berpuashati dengan layanan, kondisi kereta, kebersihan kereta atau sebagainya, pelanggan/rider akan memberi rating yang rendah kepada kepada pemandu/driver. Jika pelanggan/rider berpuashati, mereka akan memberikan rating yang tinggi kepada pemandu/driver.
Begitulah sebaliknya. Sekiranya pemandu/driver tidak berpuashati dengan pelanggan/rider contohnya pelanggan/rider mengeluarkan kata-kata kesat, meludah dalam kereta atau sebagainya, pemandu/driver boleh memberi rating yang rendah kepada pelanggan/rider.
Sebagai pemandu/driver, kita wajib menjaga rating kita supaya tidak terlalu rendah. Rating ini menggambarkan kredibiliti kita. Rating juga penting untuk melayakkan kita mendapat insentif daripada Uber. Sekiranya rating kita terlalu rendah, kita juga berkemungkinan untuk digantung oleh pihak Uber.

➤Berminat untuk jana income sebagai pemandu Uber?
>DAFTAR PERCUMA Disini : https://partners.uber.com/i/daftaruber36
(*Pihak saya akan tolong aktifkan akaun anda tanpa perlu ke pejabat Uber.
Akaun akan diaktifkan dalam masa 24 jam waktu bekerja)

➤Email soalan-soalan anda ke : jompanduuber@gmail.com
➤Facebook : 
Part Time Full Time UBER - Malaysia

No comments:

Post a Comment